Imorgon bär det av till Kalix folkhögskola för sista gången på denna kurs och jag måste säga att det är blandade känslor. 
 
Det är skönt att kursen blir färdig så kan jag lägga ner all tid på jobbet, bebis i magen och familjen. Kanske sår jag något. Men om jag ska vara ärlig så tror jag att jag inte kommer orka så och planera lika mycket i år som jag gjorde förra året. Jag kommer bara bli rundare och mer andfådd och att böja sig ner och plantera om och i rabatterna lär bli jobbigt för mig då jag är beräknad närmare slutet av juli.
 
Det jag kommer sakna med kursen är kurskamraterna och kursledaren.
 
Vi har skrattat och gråtit mycket under totalt sex dagar hittils och med dessa dagar blir det tre till, så totalt nio dagar med detta härliga gäng kommer jag att ha bakom mig. Kursen slutar dock i slutet av april. 
 
Nu ligger jag faktist i sängen i myskläder och kollar igenom alla uppgifter jag gjort att ta med till träffen imorgon. Så att allt ligger i rätt mapp, att allt är utskrivet och sen att jag får med mig allt som ska med till skolan. Jag älskar faktiskt att plugga. Att lära mig nya saker är ett av det bästa sakerna jag vet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress