MIN MAGE
Nu börjar barnets benmärg att producera röda blodkroppar. Barnet bygger upp järnlager genom att absorbera järn från din kropp, så ladda med järnrika livsmedel under tredje trimestern. Detta sker till största delen under den sista månaden före förlossningen.  
 
Positionen med huvudet neråt är idealisk vid förlossningen. Om någon annan kroppsdel än huvudet kommer först kallas det för sätesbjudning. Om barnet fortfarande ligger med rumpan nedåt i vecka 35 blir du erbjuden ett vändningsförsök på förlossningen. 
 
EGNA TANKAR
Bebis lever om så det känns att lillen snart slår sig ut genom huden men jag njuter varje gång endå. Jag börjar mornarna med att säga "god morgon Bebis" och klappa på magen, och direkt börjar bebis sakta röra på sig. Och efter jag hunnit sätta kaffe, ta en kopp och sätta mig i soffan och tar en slurk så levs det redan om som bara den. Så nog har vi våra morgonrutiner jag och Bebis
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress