MIN MAGE
Fostret väger omkring 3,2 kilogram, är ungefär 50 cm långt och är nu förberett för sin födelse. Via moderkakan har fostret fått mycket näring och antikroppar. Det kommer att skydda barnet den första tiden. Fostrets hjärna utvecklas hela tiden och kommer inte att vara färdig förrän barnet är runt två år. Tånaglarna har vuxit ut nu och täcker hela tån.

I början av graviditeten är livmoderhalsen riktad bakåt för att hindra att öppningen vidgas. Nu ändras riktningen och livmoderhalsen kortas ner några centimeter. Många gravida känner sig tunga och trötta. En del har kraftiga förvärkar. 

EGNA TANKAR
Det enda jag kan tänka på just nu är att jag vill att Bebis ska komma ut! Inte det att jag mår dåligt av graviditeten eller känner att jag har det tungt på något sett, utan jag njuter av min Graviditet som jag gjort hela tiden utan knappt nå krämpor alls.
 
Jag har visserligen haft mycket halsbränna och just nu har jag svullna händer som värker, en del dagar har jag svullna fötter men hittils har jag inte haft det så ofta, men på kvällarna efter en aktiv dag kan jag ha värk i fötterna. Men det hör till, och jag har fått må så bra igenom hela graviditeten så jag kan absolut inte klaga.
 
Men jag längtar såå in i bomben efter vårt lilla hjärta. Känns som alla runtomkring som ligger ett par veckor efter mig till och med fått sina små. Visst gör det inget fast jag går över tiden, men längtan är såå stor för mig just nu att jag knappt kan tänka på annat. <3 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress