MIN MAGE
I den här veckan har barnet vuxit så mycket att det nästan helt fyller ut den förut så rynkiga huden – nu är den slät och fin, eftersom fettet under huden är färdigutvecklat. Ansiktet är en smula rundare och huvudets diameter är 9 cm. Barnet kan få hicka då och då – det får det av att öva sig på att andas, som en förberedelse för livet utanför livmodern. På det här stadiet kan barnet göra allt som en nyfödd kan. Det har flyttat sig längre ner i bäckenet. De flesta barn ligger med huvudet nedåt – bara några få ligger med stjärten först. 
 
EGNA TANKAR
Min Bebis ligger ännu i säte och Jag hoppas att den vänder sig med huvudet nedåt, annars blir det eventuellt vändningsförsök och då finns ju alltid en liten risk för akut Kejsarsnitt. Jag är inte orolig för Kejsarsnitt i sig, men jag vill ju helst föda vaginalt då det tydligen minskar risken för allergier, och både jag och M har ju dåliga anlag för både Astma och allergier.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress