MIN MAGE
Bebisens hjärna fortsätter sin fantastiska utveckling. Den här veckan börjar hjärnan anta sin särpräglade skrynkliga form. Vecken gör att hjärnan kan rymma fler hjärnceller. Det superfina lanugohåret som täcker barnets kropp börjar försvinna. Barnet väger omkring 1,4 kilo den här vecka och är drygt 39 centimeter långt.
 
Kalciumet från mjölken du dricker går direkt till att bygga upp barnets skelett. Järnet i de tillskott och järnrika livsmedel du äter ökar på barnets järnförråd, som räcker tills barnet är mellan 6 och 9 månader gammalt. Protein är också livsviktigt nu, då det påverkar tillväxten av friska celler i hela kroppen.
 
Huden som sträcks ut på magen kan börja klia, vilket är helt normalt. Massera försiktigt magen med en fuktgivande kräm. Att klia sig gör det värre, så försök låta bli. 
 
EGNA TANKAR
Jag känner att tiden bara flyger iväg. Med bara 68 dagar till BF och med endast 6 arbetsdagar kvar tills jag får Graviditetspenningen så känns det som det är riktigt nära nu. Bebis fortsätter att leva om, och jag måste säga att Bebis verkligen lever om. Hela magen dansar runt och jag börjar undra om det minst är tre ungar därinne istället för en som ultraljudet visade. 
 
Då jag inte tål mjölkprotein så äter jag kalciumtabletter utöver det jag nu äter under graviditeten, så både jag och Bebis får i sig kalcium som vi ska.